mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل تا چه حد موجب کاهش هزینه های ساخت و ساز می‌شود؟

 در سال‌های اخیر با افزایش قیمت مصالح ساختمانی سنتی در سطح کشور و همچنین تورم بسیار بالا، افراد زیادی  اقدام به استفاده از راه‌حل‌های جایگزین برای ساخت و ساز نموده‌اند. بسیاری از این مصالح به صورت کاملاً آماده وارد بازار شده و بطور مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از بهترین تولیدات در این زمینه ساندویچ پانل است.

ساندویچ پانل‌ها علاوه بر داشتن تمامی مزایای مصالح سنتی دارای ویژگی‌های مثبت دیگری مانند قیمت پایین‌تر و کیفیت‌بالا نیز هستند. در ادامه این نوشتار به بررسی موضوع صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از ساندویچ پنل می‌پردازیم و بیان می‌کنیم که استفاده از ساندویچ پانل تا چه حد موجب کاهش هزینه‌‌های ساخت و ساز می‌شود؟

 ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پنل نوعی از مصالح ساختمانی پیش ساخته است که از سه لایه متفاوت تشکیل شده است. دولایه بیرونی آن معمولا فلزی و بسیار مستحکم و لایه داخلی آن نیزاز یک عایق با قدرت بالا تشکیل شده است. دلیل نامگذاری این مصالح به ساندویچ پانل نیز همین ساختار چند لایه‌ای آن است.

مزایای ساندویچ پنل

 به دلیل مزایای بسیار زیاد انواع ساندویچ پنل در ساخت سازه‌های مسکونی و صنعتی، بسیاری از کارشناسان اقدام به تشویق مردم و سازندگان به استفاده از انواع پنل می‌نمایند. مزایای این محصول بسیار بیشتر از آن‌ چیزی است که مردم در این‌باره فکر می‌کنند. 

 مقاومت بسیار بالای این محصول در هنگام ساخت و استفاده 

 این محصول به دلیل دارا بودن دو لایه فلزی فولادی و یا ورق گالوانیزه به عنوان پوشش در اطراف خود، می‌تواند مقاومت بالایی داشته باشد؛ به علاوه این محصول در هنگام ساخت با ابزارهای متفاوتی پرس شده و در برخی دیگر از انواع آن با استفاده پیچ و مهره به هم متصل می‌شود. این نوع از ساخت محصول علاوه بر افزایش طول عمر آن در زمان استفاده، بدون شک باعث بالا بردن مقاومت ساختمان نیز خواهد شد.

داشتن حالت عایق

بدون شک هدف اصلی از ساخت و زندگی در منازل مسکونی قبل از هر چیز حفظ سلامتی و عدم قرار‌گیری در معرض عوامل محیطی است. در بسیاری از منازل مسکونی کنونی با گرم یا سرد شدن هوا دمای داخل ساختمان نیز به سرعت تغییرکرده و در صورتی که فرد بخواهد از شر این تغییرات دمایی در امان باشد، بدون شک باید هزینه‌های زیادی را بابت گرمایش و سرمایش پرداخت نماید. درحالی که ساندویچ پانل دیواری و سقفی عایق بسیار مناسبی در برابر انواع شرایط دمایی است.

حفظ سلامت ساکنان

تقریبا همه افراد در داخل منازل مسکونی، حشرات بسیاری را مشاهده نموده و به همین دلیل از روش‌های بسیاری در جهت پاکسازی آن‌ها اقدام می‌کنند. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره گردد، این است که در صورت استفاده از مصالح ساختمانی که دارای خواص ضد حشرات موذی و همچنین آنتی باکتریال باشند، این امر به راحتی و یک بار برای هیمشه حل میگردد. یکی ازانواع این حشرات مورچه‌ها هستند، که تقریبا در تمامی منازل مسکونی وجود داشته و در صورتی که در ساخت دیوار‌ها از ساندویچ پانل استفاده گردد، بدون شک در آن واحد مسکونی هیچ گونه مورچه‌ای وجود نخواهد داشت.

استفاده از ساندویچ پانل تا چه حد می‌تواند هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهد؟

هزینه ساخت انواع منازل مسکونی و صنعتی به عواملی همچون نوع مصالح ساختمانی، تعداد طبقات، متراژ، کارگر و غیره بستگی دارد و هزینه ساخت وساز نیز مجموعی از این موارد است. یکی از اصلی‌ترین مواردی که بخش بسیار زیادی از هزینه‌های ساخت و ساز را به خود اختصاص‌ می‌دهد، مصالح ساختمانی و خرید آن‌ها است. برای کاهش این هزینه‌‌ها در هنگام ساخت و ساز از مصالح جایگزین زیادی استفاده می‌کنند که بهترین نمونه آن‌ها پانل ساندویچی است.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل برای کاهش هزینه‌های ساختمانی 

استفاده از ساندویچ پانل به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارد، می‌تواند میزان مقاومت ساختمان را در برابر انواع زلزله‌ها تا حد بسیار بالایی ارتقاء دهد. در صورت استفاده از مصالح ساختمانی سنتی برای دسترسی به همان میزان مقاومت باید چندین برابر آن را هزینه نماییم.

در صورت استفاده از مصالح معمولی در ساخت و ساز، قطعا باید بخشی از این هزینه‌ها برای کارگر و همچنین نیروی انسانی صرف گردد، در حالی که، در اجرای ساندویچ پانل چند نفر نیروی متخصص که قادر به نصب آن‌ها هستند در طی یک روز ممکن است به اندازه چندین روز همان اکیپ کارگری امور مورد نظر را به انجام برسانند. 

به علاوه در مصالح ساختمانی سنتی هزینه‌های نقل و انتقال و همچنین استفاده نیز باید به این بخش اضافه گردد. در ضمن زمان ساخت سازه نیز تا حد بسیار بالایی کمتر خواهد شد.

در صورت استفاده از مصالح سنتی در ساخت انواع سازه‌‌ها، بدون شک بخشی از مصالح ساختمانی در عین ساخت و ساز تخریب شده و دیگر هیچ کاربردی نخواهند داشت. اما استفاده از انواع پانل ساندویچی در ساخت و ساز باعث می‌شود که در تمامی هزینه‌های فوق صرفه جویی شده و هیچ گونه مصالح ساختمانی در این رابطه تخریب و به مواد زائد تبدیل نگردد.

عایق‌های دیواری و سقفی بخشی دیگر از هزینه‌های ساخت و ساز در هر ساختمانی هستند و معمولا در صورت عدم استفاده از آن‌ها ساختمانی فاقد کیفیت ساخته خواهد شد. اما یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی که در صورت استفاده از آن این امر حل‌خواهد شد، ساندویچ پانل است. در صورت استفاده از آن دیگر نیازی به عایق کاری در ساختمان و سقف نخواهد بود.

 سخن آخر

در این نوشتار به بررسی نقش ساندویچ پنل در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز اشاره کرده  و با بیان دلایل متعددی نحوه این کاهش هزینه بررسی شد. کاهش میزان قیمت در هر ساختمانی بسته به میزان متراژ، نوع ساخت و کیفیت مصالح دارد.اما ساندویچ پانل‌ها بدون شک خود دارای انواع متفاوتی بوده و در شرکت‌های مختلفی تولید‌ می‌گردند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در این رابطه میهن پانل است که با بیش از 30 سال سابقه کار تخصصی در این زمینه محصولات بسیار بالا کیفتی را تحویل شما خواهد داد. 

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن