mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

خرید کدام ساندویچ پانل مقرون به صرفه‌تر است؟

ایران کشوری چهارفصل است که هرنقطه از آن دارای آب و هوای متنوعی است. بنابراین باید در نظر داشته باشید برای ساخت و ساز به روش نوین امروزی و با استفاده از ساندویچ پانل باید از ورق مناسب با شرایط آب و هوایی و بودجه مشتریان عزیز استفاده کرد. به طور کلی ساندویچ پانل‌ها به دو دسته پانل ساندویچی دیواری و پانل ساندویچی سقفی تقسیم بندی می‌شوند. همچنین این محصولات از دولایه ورق بیرونی از جنس فولاد و یک لایه عایق درونی از جنس فوم تشکیل شده‌اند. 

شرکت میهن پانل برای راحتی مشتریان و با توجه به چهارفصل بودن کشور عزیزمان پانل‌هایی با فوم‌ها و ورق‌های متنوع تولید می‌کند. لازم به ذکر است که خواص هر ساندویچ پانل بسته به نوع ورق بیرونی آن تعیین می‌شود که می‌توان هر ورق را با فوم مورد نظر ترکیب و تولید کرد. بنابراین در ادامه به انواع خواص ساندویچ پانل با ورق‌های گوناگون آن می‌پردازیم.

انواع ساندویچ پانل 

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم

پانل آلومینیوم در کارخانه میهن پانل با استفاده از انواع فوم پلی استایرن، پلی اورتان، پشم سنگ در بین دو لایه ورق آلومینیوم در خط تولید پیوسته، با ابعاد درخواستی مشتریان تولید و عرضه می‌شود. ساندویچ پانل آلومینیوم از جمله ساندویچ پانل‌های شرکت میهن پانل است که در ساخت و سازهای گوناگون کاربرد بسیاری دارد.

کاربردهای ساندویچ پانل آلومینیومی چیست؟

ساندویچ پانل آلومینیومی برای دکوراسیون ساختمان استفاده می‌شود.(جهت ساخت نمای ساختمان، پارتیشن دیوار داخلی، پانل‌های سقف و...).

پانل‌های دیواری اتاق سرد (اتاق خنک)، پانل‌های بدنه کامیون سردخانه و... نیز از دیگر کاربردهای این ساندویچ پانل است.

معایب ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم قابلیت شست و شو ندارد.

ضریب هدایت حرارتی پانل آلومینیومی بسیار بالا بوده و عایق مناسبی در برابر حرارت نمی‌باشد.

این پانل در برابر آتش مقاوم نبوده و در صورت قرارگیری در برابر حریق ظاهر خود را از دست می‌دهد.

ویژگی‌های ساندویچ پانل آلومینیومی

جلوه‌های تزئینی ساندویچ پانل آلومینیومی سبب زیبایی ظاهری آن شده و دارای انواع رنگ‌ها یا الگوهای مختلف است که، برای بسیاری از کاربردهای دکوراسیون مناسب است.

آلومینیوم دارای خاصیت ضد خوردگی است، بنابراین از طول عمر بالایی نیز برخوردار است.

برش این نوع پانل بسیار آسان بوده و به طور کلی اره‌ها یا ماشین‌های برش تیغه می‌توانند به راحتی روی آن کار کنند.

ساندویچ پانل آلوزینک

آلوزینک یک بستر فولادی مسطح است که از هر دو طرف با آلیاژ آلومینیوم و روی پوشانده شده است. این پوشش از 55% آلومینیوم، 43.4% روی و 1.6% سیلیکون تشکیل شده است. پوشش روی سطوح صاف فولادی از طریق فرآیند گالوانیزه گرم مداوم اعمال می‌شود.

مزایای ساندویچ پانل آلوزینک

مقاومت عالی در برابر خوردگی آلوزینک نتیجه خواص دو ماده فلزی است: اثر مانع آلومینیوم موجود بر روی سطح و محافظت فداکارانه روی.

پانل آلوزینک دارای عمر طولانی است که باعث می‌‎شود سازه شما برای مدت طولانی سالم، بدون تعمیر و نگهداری باقی بماند. 

این پنل ساندویچی در دماهای بالا مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و به دلیل سختی، از مقاومت سایشی خوبی نیز برخوردار است.

معایب ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک در برابر خوردگی، انعکاس حرارت، دوام و... بسیار مقاوم است. با این حال، بزرگ‌ترین عیب این محصول گران‌ قیمت بودن آن است. به دلیل خواص فوق العاده پانل آلوزینک این محصول دارای طول عمر بالایی بوده و نسبت به قیمت آن عملکرد خوبی دارد.

ساندویچ پانل گالوانیزه

فلز آهن بطور طبیعی در برابر اکسیژن و آب دچار زنگ زدگی می‌شود بنابراین برای افزایش مقاومت ورق گالوانیزه آن را با لایه‌ای از فلز روی می‌پوشانند و سپس با لایه‌ای از فوم ترکیب کرده و ساندویچ پانل گالوانیزه تولید می‌شود.

کاربرد ساندویچ پنل گالوانیزه

ساندویچ پانل گالوانیزه میهن پانل به طور گسترده برای روکش دیوارهای خارجی، عایق کاری، دکوراسیون دیوارهای داخلی، ویلاها، ساختمان‌های فولادی، بیمارستان‌‌ها، مدرسه، کتابخانه، کارخانه، ایستگاه قطار، محل سکونت و.... استفاده می‌شود. 

عملکرد فوق العاده ورق گالوانیزه

ضد آب

ضد آتش

حرارتی و نصب 

صرفه جویی در انرژی

وزن سبک و نصب آسان 

حفاظت از محیط زیست 

تزئین و زیباسازی (بیش از 200 نوع الگو و رنگ)

معایب ساندویچ پانل گالوانیزه

رنگ ورق گالوانیزه در صورت برخورد با دیگر اشیا از بین می‌رود. 

عرض این ورق بسیار محدود بوده و این عرض کم سبب می‌شود تا در تولید آن با مشکل روبرو شویم.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا اشاره کردیم ساندویچ پانل‌ها کاربردهای مختلفی در صنعت ساخت و ساز و مهندسی دارند. این مصالح به فناوری هواپیما، سفرهای فضایی و هوانوردی و تأسیسات ذخیره سازی سرد سیار و دائمی کمک می‌کنند. همچنین طراحی ساندویچ پانل با استفاده از فوم‌ها و ورق‌های مختلف صورت می‌گیرد. برای انتخاب بهترین نوع ساندویچ پانل باید به ویژگی‌ ورق آن‌ها و همچنین کاربرد هریک توجه داشته باشید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌ تماس‌های داخل سایت با کارشناسان میهن پانل در ارتباط بوده تا از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن