mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها

راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل ها سازه هایی هستند که با ویژگیها و خصوصیات مختلف تولید می شوند و برای پوشش دهی سقف و دیوارهای مکان های مختلف از آنها استفاده می شود.ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و میزان استحکام و دوام هر کدام از آنها متفاوت است.البته راه های مختلفی وجود دارد که می تواند مقاومت و استحکام ساندویچ پانل ها را نسبت به سایر مصالح افزایش دهد، از آنها در برابرفشارهای وارده محافظت نماید و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری کند.

ویژگیهای مختلف ساندویچ پانل

سازه هایی مانند ساندویچ پانل براساس اینکه برای چه نوع سازه ای قرار است استفاده شود دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوت هستند.ساندویچ پانل های مقاوم به خوردگی گزینه مناسبی برای استفاده در نمای بیرونی سازه ها هستند.متریالی که برای ساندویچ پانل ها استفاده می شود عمدتا از نوع گالوانیزه یا فولاد است.البته براساس نظر مشتریان می توان از متریال مختلف برای پوشش دهی ساندویچ پانل ها استفاده نمود.به طور کلی مقاومت ساندویچ پانل با متریال ذکر شده در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار بالاست اما به منظور افزایش دوام و مقاومت ساندویچ پانل راه های مختلفی در زمان تولید این مصالح وجود دارد که می توان میزان دوام این سازه های پیش ساخته را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

افزایش ضخامت ساندویچ پانل

به طور کلی ضخامت ساندویچ پانل در حدود 45 میکرو است اما بسته به نظر مشتریان ضخامت این سازه های پیش ساخته تا 200 میکرو قابل تغییر است. بدیهی است در صورتی که صخامت در لایه های بیرونی و درونی ساندویچ پانل افزایش پیدا نماید، این سازه های پیش ساخته مقاومت بالاتری از خود در برابر خوردگی نشان خواهند داد.ضخامت بالا در ساندویچ پانل نه تنها استحکام این مصالح پیش ساخته را در برابر تبادل حرارتی بالا می برد بلکه آنها را در برابر اشعه یو وی خورشید به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

همچنین هر چه ضخات عایق میانی ساندویچ پانل ها بیشتر شود، عایق مناسب تری در برابر صدا، رطوبت و تبادل گرما و سرما هستند  و این نکته ای مثبت برای این مصالح پیش ساخته تلقی می شود.

تغییر در پوشش لایه ها برای افزایش مقاومت و استحکام ساندویچ پانل

 پوشش های مختلفی برای ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اعم از آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم استفاده می شود اما اینکه کدام یک از این پوشش ها در برابر عواملی مانند رطوبت، نورخورشید مقاومت بیشتری داشته باشند بایستی با استفاده از مواد مختلف پوشش داده شوند. پوشش هایی که بر روی این مصالح قرار می گیرد می تواند از نوع پودری، مایع و یا فیلمی باشد. البته رنگ در این نوع پوشش ها متفاوت است و مشتریان می توانند با رنگ های دلخواه خود این مصالح پیش ساخته را سفارش دهند. پوشش هایی که برای این سازه های پیش ساخته استفاده می شوند علاوه بر اینکه می توانند استحکام این مصالح را افزایش دهند می توانند در هزینه های مصرفی انرژِی تا حد زیادی صرفه جویی نمایند.

تغییر در فوم مصرفی برای بالا بردن مقاومت و استحکام ساندویچ پانل

همانطور که مطلع هستیم برای پوشش دهی ساندویچ پانل از فوم های مختلفی مانند فوم پلی یورتان، فوم پشم سنگ، فوم پلی استایرن با ضخامت های مختلف استفاده می شود.به عنوان مثال برای سردخانه ها از ساندویچ پانل سردخانه ای با فوم پلی یورتان و ضخامت 20 سانتیمتر استفاده می شود اما برای سازه هایی که امکان آتش سوزی در آنها بالا است فوم هایی مانند پشم یا فیبر معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.پانل های ساخته شده از پشم یا فیبر معدنی دارای مزایای دیگری هستند که از میان این مزایا می توان به مقاومت بالا در برابر فشار و کشش، عدم تخریب محیط زیست، مقاومت بالا در برابر خوردگی،کاهش وزن، عایق صوتی مناسب و عدم  تغییر شکل اشاره نمود.

تغییر در نحوه ساخت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به دلیل ساختار خاصی که دارند مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر بادهای شدید نشان می دهند.اما با اندکی تغییر در نحوه ساخت این سازه های پیش ساخته می توان دوام و مقاومت آنها را چندین برابر کرد.سیستم آرماتوربندی یکی از سیستم هایی که از آن برای نصب ساندویچ پانل دیواری می توان استفاده نمود و به میزان قابل توجهی می توان در استحکام و دوام سازه ها تاثیر داشت.البته توجه داشته باشید که نمره میلگرد مصرفی در این کار حتما بایستی با نمره 8 تا 10 انتخاب شود تا بتوانند به خوبی پاسخگوی شما باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ساندویچ پانل از طریق شماره های درج شده در سایت می توانید با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فنی ما در این خصوص اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن