mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله LSF

سوله LSF

سازه پیش ساخته lsf

سازه lsf که مخفف عبارت (lightweight steel framing) است، نوعی سازه های سبک فولادی و یکی از مدرن ترین روش هایی است که امروزه برای اجرا و ساخت سوله به کار می رود.این سیستم ساختمان سازی یکی از روش های مدرن اجرای سازه است که استفاده از آن در سال 1950 در برخی از کشورها مانند کانادا آغاز شد و نخستین کارخانه سیستم LSF در سال 1385 راه اندازی شد.سازه LSF شباهت بسیار زیادی به ساختمان های چوبی دارد و عمدتا از این سیستم برای ساختمان هایی با تعداد طبقات کم به کار می رود.سوله هایی با ارتفاع و دهانه بزرگ را نمی توان با استفاده از این روش اجرا نمود.اجزای اصلی سازه Lsf شامل stud، وادار، تراک یا رانر و اجزای فولادی گالوانیزه هستند که به روش نورد سرد ساخته می شوند.

سازه های سبک lsf به دلیل وزن سبکی که دارند بهترین عملکرد را در برابر نیروهای ناشی از زلزله از خود نشان می دهد و این در مقایسه با ساختمان هایی که با استفاده از مصالح سنگین ساخته شده اند مزیتی بزرگ تلقی می شود. این نوع سازه ها برای آن دسته از افرادی که زمان اجرای پروژه برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است یکی از بهترین گزینه ها است. از طرفی دیگر برای افرادی که به یک فضای کم نیاز دارند و  قادر به پرداخت هزینه های بالا برای ساخت سوله های بزرگ نیستند سیستم Lsf گزینه مناسبی است چراکه به صورت همزمان می تواند در زمان و هزینه تا حد زیادی صرفه جویی نماید.سازه های سبک با قاب های فولادی به صورت پیچ و مهره ای نصب شده و برای سازه هایی با ارتفاع 6 متر و دهانه 10 متر قابل اجرا است.

طراحی و ساخت سازه LSF

اجزای سازه Lsf براساس طرح مورد نظر در کارخانه تولید می شود و سپس اجزای این سیستم به محل اجرا برده شده و با استفاده از پیچ های سرمته ای و دیگر اتصالات نصب می شوند. مهمترین اجزایی که در ساخت این سیستم به کار گرفته شده است مقاطع فولادی جدار نازک هستند که با استفاده از ورق گالوانیزه به روش نورد سرد تولید شده اند. در این نوع سازه ها پروفیل هایی با مقاطع z,c,u با عرض 89 تا 308 میلی متر به کار برده می شود که بهترین جایگزین برای سازه های فلزی و بتنی هستند.ضخامت این پروفیل ها بر حسب نوع کاربردی که دارند می تواند از 0.6 تا 205 میلی متر قابل تغییر است و سقف نهایی این سوله ها عمدتا به صورت شیبدار و از طریق خرپاهای فلزی ساخته می شوند.

مزایای سیستم LSF

مصالحی که برای ساخت این نوع سازه ها استفاده می شود 67 درصد سبک تر از سایر مصالحی هستند که در ساخت و ساز استفاده می شود. همچنین وزن سبک و عدم نیاز به ماشین آلات سنگین باعث می شود حتی در جاده های صعب العبور هم بتوان از این نوع سازه ها استفاده نمود.

با توجه به این موضوع که برای این سیستم از تعداد کمی قطعات استفاده می شود در مدت زمانی کوتاه و با استفاده از ساده ترین ابزارها می توان فرم و طرح های متنوعی تولید نمود که پاسخگوی تمامی نیازهای افراد متناسب با سلیقه آنها شود.

گفتنی است که تمامی قطعات سوله LSF به صورت پیش ساخته و آماده می باشد و در کارخانه و با استفاده از دستگاههای مخصوصی برش می خورد که این امر موجب می شود سرعت انجام عملیات سوله سازی به میزان چشم گیری افزایش پیدا نماید و این نکته ای مثبت برای این سیستم  تلقی می شود.

مقاطعی که برای سازه LSF استفاده می شود از دوام و استحکام فوق العاده ای برخوردار است و حتی در مقاطع فولادی نازک جمع شدگی، کج شدگی و یا تغییر شکل و شکست مقطع وجود ندارد و به همین دلیل هم مشکلاتی که در پانل های چوبی و یا گچی متصل شده ایجاد می شود در این سازه های فلزی به وجود نمی آید.

تمامی قطعات و مصالحی که برای ساخت سازه های LSF استفاده می شود قابلیت بازیافت دارند و به این ترتیب هیچ نوع نخاله ای در ساخت این سازه ها تولید نمی شود و این امر از آلودگی محیط زیست جلوگیری می نماید.

سازه های LSF به دلیل اینکه عایق های خوبی هستند می تواند به طرز قابل توجهی از به هدر رفتن انرژی، گرما، سرما جلوگیری نماید.همچنین یکی از مزیت های این سیستم این است که مانع از انتقال صدا به داخل سازه می شود.

سیستم LSF از استاندارد و ضوابط آتش سوزی برخوردار هستند و می توانند مقاومت بسیار خوبی در برابر زلزله هایی تا 8 ریشتر از خود نشان دهند.

سیستم LSF  نسبت به ساختمان بتنی 40%  و نسبت به ساختمان فولادی 30% نیروهای لرزه ای را کاهش می دهد. 

استفاده از ورق گالوانیزه به دلیل خاصیت غیر ارگانیکی که دارد باعث می شود مقاومت سازه افزایش پیدا کند و این امر احتمال آسیب دیدگی سازه را در برابر هوازدگی، خوردگی، پوسیدگی، اکسیداسیون و همچنین رشد و نفوذ میکرو ارگانیسم و حشرات در مناطق مرطوب را کم می کند.

میزان فولاد و بتن مصرفی در این سازه در مقایسه با سیستم فلزی و بتنی به میزان زیادی کاهش داشته است و اگر بخواهیم وزن کل ساختمان را نسبت به سیستم بتنی یا فلزی بسنجیم می توان گفت وزن سازه LSF نسبت به سیستم بتن 70% و نسبت به سیتم فلزی 60% کاهش یافته است.

یکی از مزیت های این سیستم این است که ساخت و نصب این نوع سازه ها نیازمند نیروی انسانی نمی باشد. همچنین ابزاری که برای اجرا و ساخت این سیستم مورد نیاز است بسیار کم هزینه هستند.

در صورتی که سیستم LSF با روش Stick-built ساخته شوند. مصالح اولیه ای که برای اجرای این سیستم استفاده می شود بسیار سبک بوده و حجم بسیار کمی را اشغال می کنند. در نتیجه به راحتی می توان آنها را به نقاط دور افتاده انتقال داد. به این ترتیب هزینه های ساخت سوله  تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

صرفه جویی در مصرف انرژی و مواد، امکان مونتاژ و دمونتاژ در مکانی دیگر، طراحی زیبا و دلنشین، سرعت ساخت و اجرای بالا در کمترین زمان ممکن و کیفیت بالا از دیگر مزایای سیستم LSF هستند که می توان به آن اشاره نمود.

کاربرد سوله LSF

سازه Lsf کاربرد گسترده ای در صنعت ساختمان سازی دارد. از مهمترین کاربردهای سازه lsf به شرح زیر است.

این نوع سازه ها عمدتا در ویلاها، ساختمان های مسکونی، ساختمان های تجاری ادارای و صنعتی کوچک تا سه طبقه، هتل ها، هتل آپارتمان، ساختمان های مدارس و دانشگاهها، رستوران ها، احداث سالن های ادارای و مدیریتی در سوله و کارگاه، پروژه های ویلاسازی، احداث سالن اجتماعات برای یک آژانس مسافرتی، تجهیز کارگاهها و ساخت انواع سردخانه و گرمخانه کاربری فراوانی دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوله Lsf و انواع دیگر سوله مانند سوله انبار، سوله خرپایی، سوله تیرورقی شما می توانید از طریق شماره های تماس در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این خصوص دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن